نوآوری و شتابدهی

رویداد نمایشگاهی مسئله محور

رویداد نمایشگاهی مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر و شرکت های تابعه

رویداد نمایشگاهی مسئله محور

نخستین رویداد نمایشگاهی مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان روز سه‌شنبه ۲ اسفند ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه رویش کوثر، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از افتتاح این نمایشگاه با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:

همه دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های مناسب این شرکت‌ها که دارای پشتوانه‌های مناسب هستند استفاده کنند ضمن اینکه جامعه بزرگی از نخبگان و سرآمدان ایثارگر در رشته‌های مختلف در حال فعالیت هستند که در ساماندهی‌های آینده می‌توان از توانایی‌های این عزیزان بهره برد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اقتصادی کوثر به سمت دانش‌بنیان کردن شرکت‌ها و فعالیت‌ها در حال حرکت است و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند ظرفیت‌های خود را در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دهد.

همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در سخنرانی خود اعلام کرد: یک‌درصد تولید مرغ کشور در سازمان اقتصادی کوثر انجام می‌شود که براساس برنامه قرار است طی سه سال آینده این رقم به ۲۰ درصد برسد.

وی همچنین به پیشرفت این سازمان در تولید الکتروموتورها هم اشاره کرد و گفت: بخش صنعتی این سازمان بخشی نیازهای ترکیه و عراق را تأمین می‌کند شرکت جمکو صادرکننده نمونه هم انتخاب شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان، امسال شرکت‌های تابعه این سازمان ۳۰۰ درصد رشد داشته‌اند که فقط ۵۰ درصد آن مربوط به افزایش تورم است و بقیه به دلیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.
در ادامه گفته شد: ۱۲۴ مسئله ۳۷ شرکت تابعه این سازمان احصاء شده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور درخواست داریم که در رفع این مسائل به ما کمک کنند که نتیجه آن افزایش امنیت غذایی کشور و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

در این نمایشگاه از سامانه «بامک (بازار مشترک کوثر)» رونمایی شد که زمینه تسهیل در عرضه محصولات شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر و  یکپارچه‌سازی زنجیره ارزش برای فروش را فراهم می‌کند.
گفتنی است، در این رویداد نمایشگاهی خدمات و دستاورد‌های شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک کوثر، صندوق قرض‌الحسنه شاهد، سازمان مجتمع‌های سیاحتی کوثر، موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار، شرکت متُد، بیمارستان ساسان، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، موسسه اندوخته شاهد، بیمه دی، بانک دی و شرکت ذخیره شاهد به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این رویداد از دوم تا پنجم اسفند به مدت ۴ روز با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و ۱۲۴ مسئله که نیازهای نوآورانه و فناورانه ۳۷ شرکت تابعه سازمان اقتصادی کوثر است عرضه می‌شود و صاحبان ایده، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه‌ها با شرکت‌های مختلف همکاری کنند.


دیدگاه ها

antispam