نوآوری و شتابدهی

برگزاری اولین رویداد نوآوری شرکت‌ها

اولین رویداد رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر توسط مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر برگزار گردید.

برگزاری اولین رویداد نوآوری شرکت‌ها

به گزارش روابط عمومی مؤسسه توسعه کسب‌و‌کار رویش کوثر و به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، رویداد رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر روز دوشنبه هجدهم مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره سازمان، دکتر علیرضا یوزباشی مدیرعامل مؤسسه رویش کوثر و برخی از مدیران ارشد ستادی و رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

در ابتدا، ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در سخنان خود با رابطین نوآوری، بر ضرورت پیاده سازی راه و روش عملیاتی برای اجرای نوآوری در شرکت‌ها گفت: آنچه در برابر ایده‌های جدید مقاومت می‌کند فرهنگ سازمانی است؛ باید کمک کنیم این فرهنگ سازمانی عوض شود و به مدیران شرکت‌ها مواردی مانند افزایش درآمد، کاهش هزینه، همراهی همکاران، راحت شدن کار و ... را مطرح کنیم.



مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: مجموعه تیم مؤسسه رویش کوثر یک ترکیب قوی و ارزشمند از سرآمدان عرصه نوآوری و دانش‌بنیان هستند، رویش دارای یک علم است، علمی که که شامل چگونگی پیاده‌سازی نوآوری، چگونگی پیاده‌سازی دانش در شرکت‌ها و چگونگی ارتباط بین صنعت و حوزه‌های دانش‌بنیان و خلاق است و قرار نیست خود رویش بیاید در حوزه طیور یا کشاورزی ایده تخصصی بدهد بلکه قرار است ارتباط با حوزه‌های دانش‌بنیان را برقرار کند.

در ادامه این رویداد علیرضا یوزباشی مدیرعامل مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر با تأکید بر اهمیت جایگاه رویش گفت: مؤسسه رویش کوثر تنها نهاد زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است که با بقیه اجزا در ارتباط بوده و به صورت مستقل فعالیت نمی‌کند. بر این اساس مؤسسه رویش ۲ وظیفه اصلی دارد؛ یکی نوآوری و دیگری مشاوره مدیریتی است.

یوزباشی بیان کرد: در چند ماه اخیر و با تغییرات هیأت مدیره مؤسسه رویش اتفاقات خوبی رخ داد؛ از جمله اینکه کانون ارزیابی ایجاد شد و حدود ۸۰۰ انتصاب از مقطع کارمندی تا مدیریتی بر اساس ارزیابی‌های رویش در سازمان اقتصادی کوثر انجام گرفت که این موضوع محقق نمی‌شد مگر با حمایت شخص مدیرعامل سازمان.

وی در پایان تصریح کرد: براساس تفاهمی که با هلدینگ کشاورزی کوثر صورت گرفته، ما ۲ رویداد پیش رو داریم که یکی برای دام سبک و سنگین و دیگری برای طیور است و ان‌شاءالله در آبان و دی برگزار می‌شود و در سایر حوزه‌ها هم آمادگی برگزاری رویداد را داریم.

در نهایت، رویداد رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر با برگزاری کارگاه‌های آشنایی با ساختار احصاء چالش و چارچوب تدوین نیازنامه و فرصت‌نامه، آشنایی با زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور و نقش و وظایف هر یک از بازیگران زیست‌بوم، آشنایی با تجاری‌سازی و فرآیند‌های تامین مالی، مبانی و فرآیند مدیریت دانش و دستورالعمل همکاری و شبکه‌سازی فی‌مابین شرکت‌های تابعه و کارگاه تعاملی تعیین نقش و تدوین شرح وظایف رابطین نوآوری شرکت‌ها در ساعت ۱۸ عصر به کار خود پایان داد.


دیدگاه ها

antispam