نوآوری و شتابدهی

امضای تفاهم نامه اولین شتابدهنده سازمان

حرکت شتابدهنده رویاک آغاز شد:

امضای تفاهم نامه اولین شتابدهنده سازمان
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر و به نقل از روابط عمومی موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، «شتابدهنده رویاک» طی تفاهم نامه ای میان موسسه رویش کوثر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد. 
 
شتابدهنده رویاک نخستین شتابدهنده سازمان اقتصادی کوثر می باشد که با مدل های اجرایی و عملیاتی و در راستای پاسخگویی به نیاز‌های نوآورانه و فناورانه ستاد و شرکت های تابعه سازمان طراحی شده است.
 
موسسه رویش کوثر به عنوان بازوی علمی و عملیاتی سازمان در راستای تحقق شاخصه نوآوری در اقتصاد رهنما، توانست با تأیید مدل این شتابدهنده، مجوز فعالیت آن را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کند.
 
آنچه که در تعریف شتاب‏دهنده رویش کوثر به عنوان رسالت اصلی قلمداد می‏شود، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش می‏باشد. همچنین اهداف و وظایف این شتابدهنده به شرح زیر تعریف شده است:- شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل تیم‏های نوآورانه و حمایت از ایشان
- ترویج و تشویق تیم‏ها و هسته‏ها به ایجاد کسب و کار‌های دانش‏بنیان و حمایت مادی و معنوی از آن‌ها
- تامین آموزش‏های لازم، راهبری و مربی‏گری برای تیم‏های نوآورانه و فناورانه
- تأمین نیازها، امکانات و فضای اداری، آزمایشگاهی، کارگاهی و نیز مدیریت و نظارت بر پیشرفت‌های انجام‌شده
- آینده پژوهی فناوری، شناسایی ترند‌های فناورانه و تهیه نقشه راه فناوری و ایجاد واحد تخصصی هوش فناوارنه (technology intelligence)
- ارائه خدمات مشاوره و تدوین استراتژی در حوزه نوآوری براساس بینش و هوش فناورانه

دیدگاه ها

antispam