بازدید دکتر شیرزاده از مراحل هوشمندسازی فارم پرورش طیور

دکتر حسین شیرزاده مدیرعامل و نایب ریس هیات مدیره موسسه رویش کوثر، آقای محمدرضا فربهی معاون نوآوری و آقای امیرحسن صدرالدینی مدیر سرمایه‌گذاری و شتابدهی این موسسه با حضور در شهرستان اشتهارد از روند پیشرفت پروژه‏‌های هوشمندسازی فارم پرورش طیور بازدید نمودند.

بازدید دکتر شیرزاده از مراحل هوشمندسازی فارم پرورش طیور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه توسعه کسب‌و‌کار رویش کوثر، روز یکشنبه مورخ 8 بهمن‌ماه سال جاری، دکتر حسین شیرزاده مدیرعامل و نایب ریس هیات مدیره موسسه رویش کوثر و هیات همراه با حضور در شهرستان اشتهارد از روند پیشرفت پروژه‏‌های هوشمندسازی فارم پرورش طیور بازدید نمود.

در این بازدید که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، دکتر حسین شیرزاده مدیرعامل، آقای محمدرضا فربهی معاون نوآوری و آقای امیرحسن صدرالدینی مدیر سرمایه‌گذاری و شتابدهی موسسه رویش کوثر از آخرین تلاش‌های فناوران پروژه‌های هوشمندسازی (کلان پروژه) فارم پرورش طیور مطلع و با ایشان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

با توجه به اهمیت صنعت طیور به عنوان یکی از ارکان امنیت غذایی کشور و افزایش تقاضای پروتئین گوشت طیور، توجه به بهره‌برداری بهینه از منابع در این صنعت از اهمیت بسیاری برخوردار است. هوشمندسازی، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند. هوشمندسازی به معنای بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و داده‌های جمع‌آوری شده به منظور بهبود عملکرد، بهره‌وری و کیفیت در فرآیندهای تولیدی و صنعتی  است.

کلان پروژه هوشمندسازی فارم پرورش طیور که با همکاری موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، شرکت‏ مرغ اجداد زربال و مرکز تحقیقات علوم و فناوری های هوشمند کوثر دانشگاه تهران در حال پیگیری و پیاده‏‌سازی است شامل موارد دیل می‌شود:

·         شمارش مرغ زنده و تشخیص تلفات به کمک پردازش تصویر و هوش مصنوعی

·         ارزیابی شاخص‌های آسایش و استرس مرغ به کمک پردازش صوت و تصویر و هوش مصنوعی

·         تحلیل وضعیت طیور و تشخیص زودهنگام بیماری به کمک ربات خودران و هوشمند

·         پیاده‌سازی سیستمهای پایش و کنترل هوشمند پارامترهای محیطی و عملکردی از جمله دما، نور، رطوبت، گاز دی اکسید کربن، گاز آمونیاک، تغذیه و وزن‏گیری

·         توسعه داشبورد مدیریتی نظارت و تحلیل داده عملکردی

·         راه‌اندازی لامپ‌های آنتی فلیکر کم مصرف و دیمر هوشمند

سرمایهگذاری در این پروژه‌های دانش‌بنیان، توسط موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر صورت گرفته و برخی از آنها برای اولین بار به دست متخصصان، نخبگان و فناوران ایرانی همراه با دانشی بومی توسعه یافته است. 

گفتنی است که پروژه‌های مذکور در این مرحله از رونمایی خود، به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی رسیده است.

لازم به یادآوری است بزودی رونمایی کامل از کلان پروژه هوشمندسازی فارم‌های پرورش طیور (مرغداری‌ها)، توسط موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر با حضور مقامات کشوری، صنعت‌گران، فناوران و پیشگامان عرصه علم و فناوری، برگزار خواهد شد.


دیدگاه ها

antispam